מבקרי הקולנוע המקומיים הכריעו: זה הסרט הישראלי הכי טוב של 2023

"שבע ברכות" (צילום: יחסי ציבור)
"שבע ברכות" (צילום: יחסי ציבור)

זו השנה ה-11 בה פורום פורום מבקרי ומבקרות הקולנוע בישראל מפרסם את פרסי המבקרים, והתוצאות - איך נאמר - לא הכי מפתיעות. מי זכה בסרט השנה, מי בפריצת השנה ואיזה סרט בינלאומי הוכרז כסרט האהוב ביותר על המבקרים הישראלים?

מזה אחד עשר שנים שפורום מבקרי ומבקרות הקולנוע בישראל מפרסם בסיום השנה את הזוכים בפרסי המבקרים – תואר אולי חסר יוקרה וכסף, אבל לא חסר פאסון. אחרי הכל, זה דבר אחד להגיד שזכית בפרס אופיר, ודבר אחר לגמרי להגיד שרוב המבקרים האהבו אותך. והשנה ישנה לפחות בימאית מקומית אחת שיכולה להגיד שהמבקרים אוהבים אותה יותר מכולם – איילת מנחמי, אשר סרטה "שבע ברכות" נבחר לסרט הישראלי הטוב ביותר על פי פורום המבקרים. אז נכון, עשרת פרסי האופיר בהן זכתה בספטמבר אולי נוצצים יותר, אבל אנחנו משוכנעים שגם הזכייה הזו היא תוספת נחמדה.

מנחמי היא, כמובן, לא היחידה שיוצאת עם זכויות התרברבות – חוץ מפרס הסרט הטוב ביותר, בפורום מבקרי הקולנוע הכריזו על מספר זוכים נוספים: פרס התסריט הטוב ביותר הלך ל"העיר הזאת" של עמית אולמן, שגם זכה בפרס תגלית השנה, וגם הגיע למקום השני בתחרות על הסרט הטוב ביותר; בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר זכו שני סרטים, "חידת שושני" ו-"הרף התחתון ביותר"; שחקן השנה הוא שמואל וילוז'ני (על "הדרך לאילת") ושחקנית השנה היא ריימונד אמסלם ("שבע ברכות"). את פרס ההישג האמנותי של השנה קיבלו נילי פלר וגיא נמש, על עריכת הסרט "מותו של הקולנוע ואבא שלי גם".

וגם לחובבי הקולנוע הבינלאומי יש פרס אחד שהוענק, זה שמכריז על הסרט הבינלאומי הטוב ביותר – בו זכה "רוחות אינישרין", שגורף פרסים גם מעבר לים. חוץ מכך, אנחנו רוצים לברך את מבקרת הקולנוע של מערכת "טיים אאוט", יעל שוב, על בחירתה לתפקיד יושבת ראש הפורום, לצד פבלו אוטין, מבקר "הארץ". המון בהצלחה ורק סרטים של 4 כוכבים ומעלה בחייך.